Úvodná stránka
Potrebujete poradiť? 0905 238 012
Požiadavka na financovanie

Hypotéky aktuálne

Získajte prehľad o tom aké hypotéky banky aktuálne poskytujú. Na jednom mieste sa dozviete o všetkých hypotekárnych kampaniach všetkých bánk, ktoré hypotéky na SR poskytujú. 

Jún 2013

Jarné kampane sú v plnom prúde už nejakú dobu a niektoré z kampaní sú alebo budú zakrátko minulosťou. Je čas skonštatovať úspešnosť z praktického hľadiska. 

Tatra banka

Poskytnutie úveru bez poplatku banka zaviedla od začiatku kampane. S kampaňou tohto roku začali medzi prvými a aj jej trvanie bolo pôvodne nastavené do doby, kedy iné banky možno iba s kampaňovými ponukami začnú. Strategicky chceli získať priazeň od počiatku  aj vďaka atraktívnym úrokovým sadzbám od 3,25%. 

Kampaň predlžovali opakovane aj keď so zavedením poplatku, ktorý opäť veľmi rýchlo odpúšťali. Potom to „ochutili“ o informáciu, vraj poplatok odpustia 2013 klientom. To treba vnímať skôr ako obchodný ťah nakoľko nebolo nikde uvedené, či ide o počet podaných, schválených alebo vyčerpaných úverov... Dôveryhodnosť k množstvu sa vytratila informáciou o ukončení poskytovania hypotéky bez poplatku. Jedna informácia sa dostala medzi ľudí, že počet žiadostí bude v priebehu 11. júna, ale na pobočkách ešte mali možnosť do 16. júna zadať žiadosti bez poplatku. Som zvedavý ako dlho im to vydrží :o)

K prezentovanej úrokovej sadzbe 3,25% sa dopracuje oveľa menej klientov ako to bolo v apríli a je to už iba ojedinelým javom a k tomu poplatok...

Kampaň Tatra banky vnímam ako úspešnú a predpokladám, že sú spokojní s číslami aj keď kapacitne by istotne zvládli viac.

Slovenská sporiteľňa

Viem, budem sa opakovať... ale keď mi to nedá :o)) „Sporka“ je jednoducho banka s najväčšou výnosnosťou a ich silná stránka sú neskúsení alebo lojálni klienti. Ich stratégia je, že klient ako v jedinej banke do doby schválenia úveru nevie presne na čom je a aké budú podmienky úveru. Je to ich politika, ktorá ich z hľadiska získavania obchodov trochu diskvalifikuje a na strane druhej vďaka svojej „politike“ dostávajú klientov do pozície, že nemajú inú možnosť nakoľko im neostáva viac času na riešenie inej hypotéky. Klienti by pri voľbe SLSP mali zvážiť podanie žiadosti aj do inej banky, ktorá sa javí výhodnosťou porovnateľne alebo ešte lepšie. Neskôr sa klient rozhodne pre tú, ktorá v konečnej fáze bude výhodnejšia. 

Svoje správanie pre menší objem obchodov museli v SLSP priebežne prehodnocovať. Aj keď klient vychádzal s úrokovou sadzbou napr. 4,29% a mal platiť poplatok tak sa vedel dostať aj na sadzbu pod 3,49% a poskytnutie úveru bez poplatku, ktorý štandardne majú. Nemedializovalo sa to a ani sa o tom bežne nehovorilo. Ak však už prišiel niekto s úverom nad 100.000€ a mal vyššiu bonitu tak sa dalo robiť aj niečo viac. 

Aktuálne SLSP zvýhodňuje klientov kupujúcich nehnuteľnosť v Bratislave. Či je to iba marketingový ťah sa ešte nedá povedať, ale predpokladať sa dá, že vychádzajú zo štatistík, v ktorých ak chcú získať klientov kupujúcich v Bratislave (čo predstavuje asi 50% objemu hypoték z celej SR) tak musia byť ponuky konkurencieschopné skôr ako iba na výnimku. 

Aj túto kampaň vnímam ako cestu ako sa vyhnúť ďalším schvaľovaniam výnimiek, ktoré by inak mohli byť ešte výraznejšie ako štandardné zvýhodnenie. Opäť prichádzajú v správny čas a dalo by sa povedať „keď iní končia, oni začínajú“. Minulý rok SLSP totiž „vypiekla“ s ostatným trhom, ale neverím, že tento rok im to len tak prejde.  

VUB

Tento rok veľmi svojich schvaľovateľov nezaťažili. Najviac obchodov bolo hlavne na prefinancovanie existujúcich hypoték iných bánk a až v máji sa ľady pohli vďaka zmene tvorby úrokových sadzieb a odpusteniu poplatku. Koniec mája bol pre počet obchodov až prekvapením a naozaj sa nestáva často, že so schvaľovaním vo VUB majú sklz. Na konci mája sa však „bez rozcvičky“ schvaľovateľom nahrnulo také množstvo žiadostí, že sklz bol väčší ako by ktokoľvek počítal. Môj obdiv však majú v tom, že aj keď je to pre nich veľký sklz iné banky vedia meškať oveľa viac a ešte sú hrdí na to, že majú toľko práce.

VUB je bankou, ktorá nenecháva nič na náhodu a veľmi dobre/presne si špecifikovala skupinu klientov, ktorých chcú získať. VUB je zároveň jednou z bánk, ktorá si uvedomuje minuloročný „ťah“ SLSP a svoje sily si šetrili možno práve kvôli tomu. Affluentní klienti boli vždy preferovanou skupinou klientov, na ktorých sa vo VUB zameriavali, ale prvý raz znížili kritéria v nárokoch na klientov, ktorých za affluentných považujú. Niektorí klienti sa majú na čo tešiť a svoje bývanie môžu riešiť aj počas letných prázdnin – resp. do 4. augusta ak by nedošlo k predĺženiu kampane. Úrokové sadzby môžu byť už od 3%.

ČSOB

Neviem nakoľko boli naplnené plány ČSOB banky v objeme hypoték, ale spokojnosť na ich strane pravdepodobne bude, keďže svoju kampaň ukončili v polovici júna a o ďalšej v čase písania tohto článku ešte reč nebola. Aktivity banky sa vyvíjali rovnako ako sa za behu menia aj v iných bankách. Cesta, ktorou sa rozhodli ísť by sa dala zhrnúť slovami „ak chce klient dobré podmienky, musí si ich zaslúžiť“. Niekto si teda dobré podmienky zaslúžil/vyslúžil a niekto nie, takže šiel ku konkurencii, čo je tiež úplne bežná vec.

Za bežné nepovažujem ich SmartBanking. Nie preto, že by bol dokonalý... Je to však jediná banka, ktorá bez poplatku a prirážok na úrokovej sadzbe dáva prostredníctvom mobilnej aplikácie klientom možnosť mimoriadnu splátku každých 35 dní a to už od 200€. Práve túto možnosť vnímam s klientmi za pozitívnu možnosť ako znížiť celkové preplatenie hypotéky. Je totiž jasné, že ľahšie sa robia mimoriadne splátky v menších výškach ako sa podarí našetriť väčšiu sumu – tá sa totiž skoro vždy nakoniec použije na niečo iné, „potrebnejšie“. 

OTP

Keď v schvaľovaní banky meškajú je to jasným znakom toho, že majú veľa obchodov. To sa deje aj v OTP banke. Za podmienky mesačných kreditov na bežný účet vo výške 4-násobku mesačnej splátky hypotéky sa klienti dostávajú k atraktívnej sadzbe k akej by sa v inej banke nevedeli dostať. Je dostatok klientov, ktorí sú ochotní robiť opakované výbery a vklady len preto, aby dodržali podmienku na udržanie výhodnej sadzby. Či tým banka získa skupinu málo rizikových klientov sa dá asi pochybovať. Ak by to bolo o tom, že banka chce dať bonitným klientom výhodné podmienky nakoľko sú menej rizikový tak by som to bral... Či bude však práve táto skupina ľudí naozaj menej riziková by sa dalo veľmi polemizovať nakoľko „točenie“ tých istých peňazí ešte nikdy neurobilo z nikoho bohatšieho. 

Svetlá stránka je, že obchodu to pomohlo a mnoho ľudí sa bude snažiť robiť všetko preto, aby výhodné podmienky nestratili. Kampaň by mala skončiť 30. júna.

Prima banka

Niekoho oslovila a niekoho nie. Podmienky sú pre istú skupinu ľudí viac než atraktívne. Voľba banky je však veľmi často postavená na emóciách. Prima banka poskytuje niekoľko procesných ciest, ktoré v iných bankách nie sú. Ak však klienti môžu absolvovať štandardnú cestu k hypotéke tak Prima je v popredí u klientov, ktorí dúfajú v inovatívnosť a majú zmysel pre nové veci. V úzadí však banka často ostáva pre pocity... klienti banke až tak veľmi nedôverujú a nie je to iba dôsledkom ľudí, s ktorými klienti dochádzali na pobočkách do kontaktu. Podmienky až na variabilnosť však nie sú zlé a bude zaujímavé pozorovať ako sa banka ďalej bude profilovať. Teraz totiž ešte nedala dostatočne jasne vedieť o akých klientov má záujem. 

Prima banka so svojou kampaňou 3,4% pre každého mala skončiť v polovici mesiaca no termín sa posunul na 28.6. kedy však musí byť úver už aj schválený čo je iné ako v ostatných bankách.

UniCredit Bank

Veľké zľavy na úrokovej sadzbe sa dajú získať aj poistením. Toto si vyskúšala banka u našich českých bratov a skúsila to aj u nás. Aj keď je veľa ľudí, ktorí si nevedia prepočítať výhodnosť či nevýhodnosť ponuky úspech je u našincov o niečo nižší ako v CZ. Prečo? Možno preto, že chcú hypotéku a nie poistenie a ak poistenie tak si chcú vybrať. 

Osobne som preferoval ich ponuky bez poistenia. Dôvod? Je to úplne jednoduché. Priemerná hypotéka mojich klientov je 100.000€ a ak by som klientovi odporučil poistenie, ktoré bude splácať napr. 30 rokov, ale platnosť poistky bude iba po dobu 5 rokov, musel by som už po 5 rokoch vidieť reálnu úsporu. Pri spomínanej výške však bude zostatok hypotéky, bez zmeny úrokovej sadzby o 5 rokov vyšší cca o 1.000€ ako bez poistky aj keď so sadzbou o 0,5% vyššou. Jedna vec, ktorá klientov motivuje je nižšia mesačná splátka s poistením ako bez poistenia. To je fakt, mesačná splátka je nižšia, ale zostatok hypotéky bude po výročí fixácie úrokovej sadzby vyšší...

V banke zastávajú názor, že dávajú klientom pridanú hodnotu – takže dobrá voľba to bude pre toho, kto túto pridanú hodnotu bude chcieť a uverí tomu, že ponúkané poistenie je dobre nastavené. 

Sberbank

Ešte stále je veľa ľudí, ktorí ani netušia kde sa tu Sberbank vzala. Myslím, že je to zámer. Nik by sa veľmi nehrdil tým, že banka s číslami na odobratie licencie je banka, ktorá sa zmenila na inú. Ani jej majitelia sa tak tváriť nepotrebujú. Urobili sa veľké zmeny na kľúčových miestach, ľudia na pobočkách pod vedením iného manažmentu značne ožili a plány sa údajne nastavili veľmi vysoko. 

Tam kde sú peniaze tam je šanca a Sberbank peniaze má. K peniazom sa však nedostala náhodou a svoju spôsobilosť v bankovníctve chce postupne preniesť do Európy. Ak niekto pochybuje o etablovaní Sberbank na našom či inom trhu tak asi nie opodstatnene. To však ukáže čas. Za ten krátky čas čo sa však na našom trhu Sberbank mohla ukázať urobila veľké kroky a zľahka ale isto ju treba vnímať skôr ako novú banku, ktorá pravdepodobne za krátky čas zdolá detské choroby, ktoré Volksbank nebol schopný nikdy „rozchodiť“. 

Ponuky Sberbank nie sú najnižšími pre každého no pre značnú skupinu ľudí sú tým najlepším riešením. 

Veľmi som zvedaví na jej ďalšie smerovanie aj na to, či nie sme iba vstupnou bránou do EU. Prajem si, aby Sberbank u nás bola dlhodobo skôr dobrou vizitku a nevnímala nás nakoniec ako „rohožku“. Z pohľadu podnikateľa by som povedal, že to bude závisieť práve od toho aké výsledky bude banka na našom trhu dosahovať... Ak sa jej podarí zabojovať aj o podnikateľov tak bude možno do 3 rokov miešať poradie najväčších bánk v SR. 

Kampaň, ktorá u nich beží do konca júna by sa mohla v nejakej podobe predĺžiť, aby sa im plnenie plánov nezačalo vzďaľovať - spoliehať sa však na to nedá. Kampaňové podmienky so sadzbami 3,69% pri fixácii na 3 roky a 3,89% pri fixácii na 5 rokov sú pre určitú skupinu ľudí dostatočne dobrým riešením (hlavne pri 100% financovaní). 

mBank

mBank sa nikdy nevidela na vrchole rebríčkov a bude to zrejme tým, že sa o to nikdy ani nesnažili. Sú inou alternatívou, ktorú osobne vítam. Ocenil by som ďalšie posúvanie sa v procesoch ako aj možnostiach, ktoré ako internetová banka môže mať. Vhodnou alternatívou sú pre značnú časť klientov hlavne pri financovaní do 80% z hodnoty nehnuteľnosti. 

mBank je stále bankou, v ktorej som ako hypotekárny špecialista „vyrastal“ a budem mať pre ňu asi dlho vyššiu mieru zhovievavosti. Verím ich variabilným sadzbám a uvítal by som keby sa na nich znížila marža... Je to pre banku najmenej rizikový produkt a pre klientov je to najtransparentnejšia cesta.

Oberbank

Po veľmi, ale naozaj veľmi dlhej dobe opakovaných aktualizácii kampaní sa Oberbank rozhodla spomaliť a kampaň ukončili. Či je to dôsledkom toho, že dlhé schvaľovanie sa ešte predĺžilo a už by sa radi „nadýchli“ alebo je to z iných dôvodov ostáva v ich kuchyni. Každopádne aj napriek malej nádeji, že dĺžkou fungovania svoje procesy zrýchlia sa vytráca. Každý klient je pre banku unikátnym a každý má mať od začiatku individuálny prístup... v podstate sa celý proces tvári, akoby sa klient mal stať partnerom banky a trochu by sa to dalo prirovnať k starým westernovkám, kedy hlavným zdrojom obživy ľudí bolo farmárčenie a banka skúmala počet koní v stáde resp. celkové „zdravie“ farmy. Rozdiel je snáď iba v tom, že o úvere nakoniec rozhodne niekto, kto klienta ani nevidel a rozhodne na základe „textovej omáčky“ (hustotu, ktorej nepoznáme) o schválení alebo schválení. 

Koľko času potrebujete na schválenie resp. na čerpanie peňazí z úveru v Oberbank? Tak mesiac alebo v niektorých prípadoch aj dva.

 

Apríl 2013

V apríli sú už hypotekárne kampane všetkých bánk vonku. Niektoré banky svoje ponuky aktualizovali a iné s nimi iba začali. Každopádne všetky kampane vyžadujú stále dôkladnejšie prepočítavanie a tak nezabudnite, že existuje aj možnosť nechať si to spočítať.
Pozrime sa na jednotlivé ponuky a trochu ich obohatím o vlastný pohľad :o)

Slovenská sporiteľňa

SLSP minulý rok značne oslovila klientelu s možnosťou získať výhodné financovanie bývania. Tohto roku sa rozhodli, že nepôjdu cestou znižovania úrokových sadzieb a nebudú tak vytvárať konkurenčný boj zlacňovaním... Lenže toto môže a nemusí byť pravda a zároveň to nebola oficiálna správa pre všetky ostatné banky :o)) Zjavne si to uvedomili nakoľko v polovici marca predsalen vyšli s niečim.  

Takže SLSP poskytuje hypotéky so zvýhodnenou úrokovou sadzbou pri 5 ročnej fixácii, kde ak klienti majú najlepšiu bonitu a výšku úveru nad 70.000 EUR môžu získať úrokové sadzby od 3,69% a pri fixácii na 3 roky môže byť sadzba od 3,89%. SLSP si účtuje poplatok za poskytnutie úveru v štandardnej výške a zahŕňa ho do splátok, čím získava klientelu, ktorá je alebo lojálna voči SLSP alebo nemá dostatok možností na výber. Že prečo? Iba v SLSP klient nevie aké bude mať podmienky kým mu úver nebude schválený! SLSP rieši profil klienta, rizikovosť nehnuteľnosti vzhľadom k lokalite a typu nehnuteľnosti a tiež do výsledných podmienok zahrnie výšku úveru k hodnote nehnuteľnosti a „kľúč“, ktorý na to použije, je neznámy. 

Čo by mali klienti vedieť... je fakt, že ak budú požadovať úver vo výške cca od 150.000 EUR a majú primeranú bonitu môže sa stať zázrak v podobe schválenia výnimiek ako z poplatku tak aj z úrokovej sadzby ak nevychádzali štandardne v najlepšou ratingu. 

Tento spôsob jednania nepovažujem za transparentný a mrzí ma, že svojou politikou maximálnej výnosnosti si buduje značnú averziu aj u svojich existujúcich klientov. Myslím, že by mali spustiť masívny prieskum, koľko ľudí je hrdých na to, že je ich klientom, aby z toho trochu vytriezveli. To však nemení fakt, že v niektorých prípadoch naozaj ostávajú tou najvýhodnejšou alebo jedinou voľbou... 

Tatra banka

TB zmenila svoju doterajšiu kampaň a klientov získava hypotékou s poplatkom za poskytnutie, ale naďalej s výhodnými úrokovými sadzbami, ktoré závisia od bonity a nie od hodnoty nehnuteľnosti. TB teda zatiaľ nezaviedla prirážku na úrokovej sadzbe pri financovaní nad 70% hodnoty nehnuteľnosti, ktorú banka mala na jeseň minulého roka. Ak má klient príjem cca od 1.700 EUR môže získať 100%-né financovanie s úrokovou sadzbou od 3,25% pri fixácii na 3 roky. Značná časť klientov vychádza s úrokovými sadzbami na úrovni 3,55% až 3,75% a ponuku beriem za relatívne dobrú nakoľko si TB nekladie množstvo dodatočných podmienok.

Všeobecná úverová banka

VUB svoju tohtoročnú kampaň oficiálne spúšťa od 1. apríla. Cestou, ktorou sa vo VUB rozhodli ísť je zameraná na výšku hypotéky k hodnote nehnuteľnosti. Naďalej davajú prednosť aj klientom s vyššou bonitou. Doteraz ak chcel klient vo VUB získať výhodné financovanie znamenalo to mať hlavne dobrú bonitu. Koncom minulého roka vyskúšali šikovný ťah s hodnotou nehnuteľnosti a ochutnávka sa im zapáčila. 

Podmienky, ktoré klienti môžu získať pri účelových hypotékach sú:
Úroková sadzba pri fixácii na 1 a 3 roky môže byť od 3% ak klient využije kompletný balík ponúkaných služieb, je dostatočne bonitný a financovanie je do 50% z hodnoty nehnuteľnosti. Pri financovaní do 70% z hodnoty nehnuteľnosti môže byť úroková sadzba od 3,59% a pri financovaní do 85% z hodnoty nehnuteľnosti môže byť sadzba od 3,79%

Okrem toho počas trvania kampane VUB klientom neúčtuje poplatok za poskytnutie hypotéky ani poplatok za vedenie úverového účtu (úverový účet od leta nebude môcť účtovať žiada z bánk). 

Za "opačné" možno považovať zmýšľanie o aktívnom účte, ktorý ak má byť priznaná jedna zo zliav „balíkovej hypotéky“ predstavuje poplatok 7 EUR!

Československá obchodná banka

ČSOB zotrváva vo svojom trende... Vychádza so základnými úrokovými sadzbami, ktoré sú oproti väčšine konkurencii naozaj vyššie. Aj keď majú kampaň, v ktorej odpúšťajú poplatok za poskytnutie hypotéky, v ktorej je možné robiť mimoriadne splátky cez SmartBanking a kde sľubujú rýchle schválenie nie je to vždy dostatočne motivujúce pre klientov... motivačnými začínajú byť ponuky až na výnimku. Názor banky je, že klient si svojím profilom dobré podmienky musí zaslúžiť. 

UniCredit Bank

UCB sa hrdí svojou kampaňou, kde ponúka úrokové sadzby od 2,99% pri fixácii na 3 roky. Táto ponuka je lákavá a tak sa na to pozrime lepšie. Úrokovú sadzbu naozaj môžete získať... ale iba za predpokladu, že si na účet necháte zasielať príjem minimálne vo výške 1,5 násobku mesačnej splátky a urobíte si aj poistenie úveru. Pohoda, veď poistenie sa môže zísť – len to množstvo podmienok a okolností, ktoré by museli nastať, aby sa nároku dostalo už nie je celkom OK a ak chce byť klient naozaj krytý mal by si urobiť aj iné poistenie... takže vlastne to stráca opodstatnenie. 

V číslach to vyzerá takto:
Poistenie je vo výške 3% z výšky úveru a je platné na prvých 5 rokov úverového vzťahu. Takže ak si klient berie napr. 100.000 EUR tak za poistenie zaplatí 3.000 EUR z vlastných prostriedkov alebo sa mu tých 3.000 EUR za poistenie nabalí k hypotéke. V prvom prípade je potrebné zaplatiť dosť veľa za niečo, čo je viacmenej placebo a v druhom prípade je trochu zvrhlé platiť za poistenie celú dobu splatnosti hypotéky ak poistenie platí iba 5 rokov. Rozdiel na úrokovej sadzbe s poistením alebo bez neho je 0,5%. Ak zahrnieme poistenie do splátok a vychádzame zo zostatku úveru, ktorý bude o 3 roky (pri výročí úrokovej sadzby) tak zistíme, že bez poistenia by bol zostatok nižší cca o 2.300 EUR! Ak si poistenie klient zaplatí zvlášť tak bude vďaka nižšej úrokovej sadzbe zostatok cca o 500 EUR nižší – takže za poistenie by sme si mohli povedať, že zaplatil „iba“ 2.500 EUR. Aj o 5 rokov bude na tom klient lepšie bez poistenia ;o)

Takto sa mi to nepáči, ale sadzby (fix na 3 roky 3,49% bez poistenia) aj tak atraktívne nakoľko nemajú prirážku ani pri financovaní do 100% hodnoty nehnuteľnosti, neúčtujú poplatok za poskytnutie hypotéky ani poplatok za vedenie úverového účtu. Páči sa mi tiež, že klient môže mať aj bežný účet bez poplatkov, ktorý sa zíde nakoľko je tam na získanie dobrých úrokov aj podmienka pripisovania 1,5 násobku mes. splátky hypotéky. 

OTP banka

OTP banka spustila/upravila svoju kampaň od 2. apríla. Jej podoba je:
Odpustenie poplatku za poskytnutie hypotéky, 30% zľava z poistenia nehnuteľnosti a domácnosti v poisťovni Groupama, a úrokové sadzby s fixáciou na 3 roky od 3,29% pri účelových úveroch a 3,39% pri refinančných úveroch. 

V celku konkurenčná ponuka až na podmienku, že pre dosiahnutie takých sadzieb je potrebné presmerovať na účet príjem vo výške 4-násobku mesačnej splátky nového úveru! Nemusí to byť neprekonateľná prekážka no ak zvážime riziko, že klient nemusí mať rovnaké príjmy vždy, tak zvýšenie úrokovej sadzby za nedodržanie výšky mesačného vkladu by práve v období kedy je každý peniaz dobrý asi nepotešilo.

mBank

mBank sa počtom poskytnutých hypotéky dostáva k číslam, ktoré by rada videla a to aj napriek tomu, že vie financovať maximálne 80% hodnoty nehnuteľnosti. Jej hlavnými prednosťami sú flexibilita v možnosti mimoriadnych splátok, poskytnutie úveru a jeho správa bez poplatku a vedenie bežného účtu bez poplatku. Výhodou banky je tiež, že výhodné podmienky pre klientov nepodmieňuje bonitou klienta, aktívnym využívaním bežného účtu alebo poistením – žiadnemu z toho sa však nebráni :o))
mBank mení svoje úrokové sadzby relatívne často... Najmenej radostnou zmenou je výrazné zvýšenie marže banky pri variabilných úrokových sadzbách. V takomto prípade by som začal spochybňovať výhodnosť práve tejto sadzby, ktorá je naviazaná na EURIBOR a uprednostnil by som sadzby fixované na 3 roky, ktoré sa nezmenili v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. 

Úrokové sadzby bez banko-poistenia sú pri variabilných sadzbách od 2,89% do 3,04% a pri fixácii na 3 roky od 3,31% do 3,49% (v závislosti od výšky úveru k hodnote nehnuteľnosti).

SBERBANK

Banka ide naďalej konzervatívnym spôsobom fungovania a potichu sa snaží nestrácať svojich existujúcich klientov bez veľkej snahy upútať pozornosť širokú skupinu ľudí. V kampani nie sú – majú poplatok za poskytnutie úveru a úrokové sadzby, ktoré neohúria. Napriek tomu sa môže stať, že ak bude niekto riešiť prefinancovanie existujúcej hypotéky a ochotou preniesť si k ním aj bežný účet dostane úrokovú sadzbu od 3,79%. 

Oberbank AG

Ak by Oberbank bola svojím schvaľovacím procesom flexibilnejšia a individuálny prístup ku klientom by zamenila za rešpektovanie určitej miery súkromia určite by trochu menej pracovali a získali viac klientov. Tí klienti, ktorí však vedia strpieť ich maniére a majú dostatok času sa môžu tešiť z veľmi zaujímavých úrokových sadzieb. Ak je financovanie postačujúce do 80% z hodnoty nehnuteľnosti a klient má dostatočnú bonitu aj čas na vybavovanie tak úrokové sadzby môžu byť pri fixácii na 2 roky od 2,99%, pri fixácii na 3 roky od 3,09%.

Prima banka

Ak klient nie je práve priaznivcom „novej krvi“ na trhu tak sa iba ťažko dostáva k dôvodom, prečo ísť práve do Prima banky. Napriek tomu jej ponuka môže osloviť klientov s príjmami, ktoré by iné banky neakceptovali (tým nemyslím, že hocičo sa za príjem považuje) alebo klientov, ktorí si vystačia s financovaním do 80% z hodnoty nehnuteľnosti a garantovanou úrokovou sadzbou 4,19% pri fixácii na 3 roky.

 

Január 2013

UniCredit Bank - hypotéky, zima 2013

UniCredit Bank svoju prvú hypotekárnu kampaň roku 2013 zamerala na dvojročnú fixáciu. UniCredit Bank zároveň pokračuje vo svojich predchádzajúcich trendoch so zvýhodnením úrokových sadzieb pre všetkých žiadateľov bez ohľadu na ratingové hodnotenie.

Úrokovú sadzbu hypotéky pri fixácii na dva roky môže klient mať od 3,59% ak splní nasledovné podmienky:

  • zriadiť si účet v UniCredit bank (5€ mesačne; ak je hypotéka nad 50.000 eur tak vedenie bežného účtu je bezplatné)
  • najneskôr do 3 mesiacov odo dňa prvého čerpania úveru bude mať mesačný kredit na účte v minimálnej výške 1,5 násobku mesačnej splátky hypotéky
  • splní ešte aspoň jednu z nasledovných podmienok:
    • výška hypotéky bude maximálne do 85% z hodnoty nehnuteľnosti alebo
    • žiadateľ o úver si zriadi poistenie schopnosti splácať hypotéku alebo
    • účelom hypotéky bude prefinancovanie existujúcej hypotéky inej banky.

Individuálna úroková sadzba pri fixácii na dva roky môže byť schválená klientom s mesačným príjmom nad 2000 eur. Výsledná úroková sadzba vtedy môže byť 3,38% a okrem splnenia vyššie uvedených podmienok musí klient zasielať na účet v UniCredit Bank namiesto 1,5 násobku splátky minimálne 1800 eur, a to taktiež najneskôr do 3 mesiacov od prvého čerpania úveru.

Zvýhodnené úrokové sadzby na hypotéky UniCredit Bank poskytuje aj na fixáciu 3 a 5 rokov. Úrokové sadzby sú 3,99% resp. 4,70% za predpokladu zasielania 1,5 násobku mesačnej splátky na účet banky. Banka dôrazne upozorňuje, že ak klient nebude mať na účte mesačný kredit vo výške 1,5 násobku mesačnej splátky hypotéky bude mať úrokovú sadzbu zvýšenú o 0,6%! Toto nepoteší ak sa klient nebodaj dostane do horšej finančnej situácie a môže ho to podstatne viac zaťažiť.

UniCredit Bank v tejto kampani neodpustí poplatok za poskytnutie hypotéky, ale rozpočíta ho do celej doby splatnosti. Ak teda dôjde k skráteniu doby splatnosti hypotéky vďaka mimoriadnej splátke alebo dôjde k úplnému splateniu hypotéky, banka mu nanovo rozpočíta nesplatenú časť poplatku podľa nového počtu ostávajúcich mesiacov resp. poplatok zúčtuje podľa jeho nesplatenej časti.
Hypotéky tejto kampane sú platné od 14.1. do 28.2. 2013 a možno ich považovať za odvar toho, čo môžu spustiť v jarnej kampani.

VÚB - hypotéky, zima 2013

VÚB spustila zimnú kampaň koncom roka 2012. V kampani pokračuje aj od 1.1.2013 s nezmenenými podmienkami a je zameraná na financovanie do 50% hodnoty nehnuteľnosti. Klienti, ktorí sa rozhodnú pre ponuku VÚB banky s financovaním do 50% z hodnoty nehnuteľnosti môžu získať najnižšiu úrokovú sadzbu 3,09%. Na dosiahnutie tejto sadzby je potrebné okrem 50% financovania splniť aj nasledovné podmienky: 

  • nechať si zasielať príjem na účet VÚB banky
  • využívať účet v pásme 4 alebo 5 (poplatok za takýto účet je až 7 €!)
  • urobiť si poistenie nehnuteľnosti prostredníctvom VÚB banky
  • poistenie domácnosti taktiež prostredníctvom VÚB banky
  • poistenie úveru

Poplatok za poskytnutie úveru je v štandardnej výške a odpustený je iba klientom affluentným. Trvanie kampane je do 31.1.2013.

Tatra banka - hypotéky, zima 2013

Tatra banka taktiež spustila koncom minulého roka kampaň, v ktorej klienti vedeli získať výhodné úrokové sadzby. Poskytnutie hypotéky bolo bez poplatku a zvýhodnená úroková sadzba o 0,5 % sa týkala klientov s príjmom nad 1750 €. Výhodné úrokové sadzby boli poskytované pre klientov s financovaním do 70 % z hodnoty nehnuteľnosti. Zvýhodnenie úrokovej sadzby nebolo určené iba pre existujúcich klientov Tatra banky (tzv. CG5), ale mohli ho získať všetci, ktorí tento príjem v budúcnosti budú na účet Tatra banky zasielať. Tohto roku je kampaň totožná s obohateným o informáciu, že klient má monitorované zasielanie príjmu na účet Tatra banky v minimálnej výške, ktorá bola potrebná na poskytnutie zľavy z úrokovej sadzby. Ak príjem na účet nie je poukazovaný 3 mesiace po sebe Tatra banka úrokovú sadzbu automaticky o 0,5 % zvýši. Najnižšia úroková sadzba môže byť 3,55 % pri fixácii na 3 roky a financovaní do 70%.

SLSP - hypotéky, zima 2013

Jesenná hypotekárna kampaň Slovenskej sporiteľne prekvapila. Zníženie úrokových sadzieb až do 1,6% predstavovala pre mnohých klientov najnižšiu úrokovú sadzbu. Hypotéka bola často výhodnejšia aj napriek tomu, že úvery neposkytovali bez poplatku. Poplatok klienti reálne neplatili pri poskytnutí hypotéky nakoľko bol zahrnutý do úveru. Kampaň ukončili v polovici decembra a od 16. decembra spustili jej upgrade. 

Zimná kampaň má veľmi podobnú filozofiu ako ukončená jesenná kampaň avšak úroková sadzba hypotéky môže byť ponížená maximálne o 1,2%. Zimná kampaň bola v podstate v hypotekárnom svete novinkou, s ktorou bolo možné iba ťažko počítať.

Klienti získavajú zľavu 0,5% za príjem zasielaný na účet do SLSP, 0,2% za poistenie úveru a 0,3 % za úver nad 70 000 €. Zľavy je možné uplatniť pri fixácii na 1, 3, 5 a 10 rokov a platnosť kampaní je do 28.2.2013. Okrem zliav SLSP poskytuje žiadateľom o hypotéky aj preplatenie časti nákladov na znalecký posudok - po vyčerpaní hypotéky klientovi preplatia 80 € za znalecký posudok.